lauantai 17. joulukuuta 2022

200


Koska tilastot on hauskoja, listasin mun kaikki koekäynnit kaikkien koirieni kanssa. Tämä on nyt kolmas versio kun aina tuli mieleen jotakin lisättävää. Viralliset on helppo poimia koiranetistä mutta oon aloittanut sekä rallyn että nosen ennen kuin niistä tuli Kennelliiton lajeja. Samoin AD-koe ei näy tietokannassa mutta laitoin sen pk-riville silti.

Ainakin tästä hahmottaa helposti mun (töppöisen) menestyksen salaisuuden; panosta eri lajeihin eri elämänvaiheessa. Kaikkea ei voi tehdä yhtä aikaa.

Eniten lajeja vuonna 2013. Eniten koiria (kaikki) oon käyttänyt Smartdogissa, useimman kanssa kisannut nosessa. Eniten koekäyntejä aksassa, tai jos sitä ei lasketa kun se nyt on ainoa laji missä voi vetää kolme kisaa päivässä, yllättäen rallyssa. Ei noi luvut kuitenkaan tunnu mitenkään suurilta.

Musta on tuntunut että mun harrastus hiipuu vuosi vuodelta ja mietin välillä voinko kutsua itseäni miksikään aktiivikisaajaksi enää lainkaan, mutta tämän valossa sehän on kuitenkin taas nousussa. 😂 Eikä oikeastaan taulukko vastaa tuntumaa, olisin väittänyt että 2014-2016 oli ne vuodet kun mulla saattoi olla useana iltana viikossa kahdet treenit peräkkäin, ja melkein joka viikonloppu jotkut kinkerit milloin Sienen, milloin töppöisen kanssa. 💔

Tänä vuonna tuli tasan 200 koekäyntiä täyteen ja jos laskee että yksi maksaa keskimäärin 30e, se tekee 6000e koirakisoihin...

Nähtäväksi jää mitä tulee ensi vuoden sarakkeelle. Totesin myös että 3v töppöinen oli tokossa evl:ssa ja sillä oli eka valiotulos, se oli tehnyt BH ja JK1, aksassa se kirmasi kakkosissa. Lakki kohta kolmevee ei ole lähelläkään mitään noista. 😁 No mihinkäs sitä kiire valmiissa maailmassa, muistan kyllä edelleen kun töppöisestä tuli TVA neljävuotiaana ja KVA kuusivuotiaana, ja mietin sen koko loppuvuoden että tässäkö tää oli ja mitä mä nyt tekisin kun koira on parhaassa kisaiässä ja kaikki tavoitteet on saavutettu. Se tuntui hölmöltä. Tulihan sitä sitten noita uusia lajeja, mutta opin kyllä kerrasta että turha hötkyillä nuoren koiran kanssa mihinkään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti