keskiviikko 3. kesäkuuta 2020

Kävin katsomassa pentuja kahdesti, koska en muka osannut ekalla kerralla päättää, kumman uroksen otan. Narttukin oli ainakin näennäisesti vaihtoehto. Oikeasti heti nähtyäni että sinulla on vähän niinkuin lakki vinossa, tiesin, että sä olet mun tulevaisuuteni. Epäröin silti sitä, että jos siitä toisesta "tulee parempi", tai jos myöhemmin löytyy joku sairaus tai vika tai jotakin ja kaduttaako mua sitten että otin sen pennun minkä otin. En ole koskaan aiemmin saanut valita kaikista, ja se tuntui kovin vastuulliselta tehtävältä. Eihän sairauksia voi etukäteen nähdä, joten aivan turhaa niitä on sillä tavalla murehtiakaan.

Mua on jokaisen aiemman pennun tultua hetken suorastaan kaduttanut, ja odotin nytkin että se "synnytyksen jälkeinen masennus" tulee. Ekat viikot on kauheita, koska kotona on joku ventovieras olio jota ei ymmärrä lainkaan ja se tuntuu vaan niin vieraalle. Kaltaiseni introverttien kuningas vihaa muukalaisia kotonaan. Nyt sellaista ei tapahtunut lainkaan. Valehtelisin kuitenkin, jos väittäisin, että kaikki loksahti kohdilleen ja sydämet lenteli alusta asti. Äänen käyttö, yksin jääminen ja sellaiset tilanteet oli vaikeita ja mua ahdisti koska se eläin käyttäytyi mun mielestä oudosti, enkä ollut varma mitä tehdä. Silti se on alusta asti tuntunut jotenkin todella omalta. On suorastaan pelottavaa katsoa sitä silmiin, koska musta tuntuu että kaikki aiempi elämä heijastuu sieltä ja se tietää aivan helvetisti liikaa, asioita joista sen ei pitäisi tietää mitään. Se käyttäytyy niin monessa tilanteessa niin kuin Sieni olisi näyttänyt sille mallia. Sattumaa, sanokaa, eläimet käyttäytyy kuten eläimet käyttäytyy. Mudinpoikaset ON pikkuvanhoja mutta silti kun se katsoo mua kuten tässä kuvassa, porautuu sieluun asti ja siinä vaan on jo kaikki, koko maailma...

Sitä luulee valinneensa pennun, mutta joskus musta tuntuu, että kohtalo oli päättänyt heittää meidät yhteen kauan ennen kuin itse edes tiesin mitä tuleman pitää.

Nyt sillä ei ole enää mitään väliä kasvaako siitä kuinka "hyvä" tai "huono", onko se terve vai ei. Se on ihan järjettömän minun koirani ja täydellinen sellaisena kuin se on.
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti