sunnuntai 3. joulukuuta 2017

Koiran kanssa hotellissa

Jatkoimme Sienen kanssa Helsingistä Turkuun rallyn rotumestaruuksiin. Pöne jäi hoitoon, koska se ei ole sosiaalinen matkakumppani. Majoituimme Ilmarisen Matkailutilalle Lietoon. Minä maksoin 50e ja Sieni 10e, ensimmäinen sisälsi aamiaisen, jälkimmäinen valitettavasti ei :). Halvimmat hotellit olisi olleet 80-90e (+keskimäärin koiralisä noin kympin). Ajattelin että vaatimattomampi majoitus olisi kiva, lisäksi olin pihi. Henkilökunta oli erittäin ystävällistä, aamiainen hyvä ja sitä oli riittävästi, miljöö kaunis ja sijainti syrjässä joten koiran lenkitys oli helppoa, mutta siihen se sitten jäikin.

Jo tullessani 18 jälkeen minulle sanottiin, että olen eka, ne muut koiraihmiset ei ole vielä saapuneet. Ööh, aijaa. No, kuulin kyllä kun saapuivat. Kyllä Sienikin aluksi vähän murahteli äänille, mutta lopetti nopeasti. Wc oli käytävässä ja käydessäni yöllä ottamassa vettä päänsärkylääkkeelle, mulle haukuttiin. Kukonpierun aikaan aamulla sitten heräsimme yli tunnin ennen herätyskelloa, joku meni vessatilaan pitkään suihkuun ja koiransa luuli tulleen hylätyksi...





Olen varmaan elänyt jossain ihan omassa kuplassani, jossa ihmiset ottaa kanssaeläjät huomioon ja miettii millaisen koiran sinne hotelliin voi viedä. Edes pöne ei olisi käyttäytynyt läheskään noin huonosti. Ensi kerralla menen isoimpaan hotelliin mitä löydän, silloin todennäköisyys joutua toisen koirallisen seinänaapuriksi lienee vähäinen. Mutta en tämän jälkeen yhtään ihmettele, miksi tavikset saattaa suhtautua koirallisiin niin nuivasti. Osaa ne ihmisetkin möykätä ja riehua, ja illalla hetken kuuntelin että nyt jos nämä rupeaa ryyppäämään mun seinän takana...

Ai niin se koe? No se meni huonosti, ei ollut lainkaan fiilistä, ohjaajalla ei ääni kulkenut jännitykseltä. Paperilla rata oli helppo, ei lainkaan meidän vaikeita kylttejä, ja sehän minua jännitti kun periaatteessa oli mahis vaikka yli ysiviiteen. Tsempin sijaan vaan ahdisti. Koira vähän lässähti alavireisen ohjaajan takia ja tuli outoja virheitä. Yhden kyltin uusin enkä muistanut pitikö koiran olla lähestymisessä vasemmalla vai oikealla, ikinä en ole ollut niin pihalla radalla! Alussa nuo hypyt oli tosi ilkeän lähellä ekaa suoraa, onneksi ohituksia on treenattu. Samoin sarjahypyn käskytys onnistui. Vasta käytösruudussa päästiin kuplaan ja se menikin hyvin tiukassa katsekontaktissa. Lähdettiin niin vauhdilla että koira potkaisi vielä kr-kyltin nurin mistä viimeiset -3 KYL... tästä jäi silti 83p, MESHYV ja samalla RM1! video





3 kommenttia: